Wracam dziś do problemu, który ciągnie się od ponad roku, a jest tak trywialny, że aż wstyd, że bydgoskim drogowcom zajęło to tyle czasu.  Chodzi o tablice z informacją pasażerską w tunelu pod rondem Jagiellonów, które jest jednym z głównych punktów przesiadkowych dla pasażerów komunikacji miejskiej w Bydgoszczy. Po 16 stycznia 2016 roku, gdy wdrożono największą w ostatnich latach zmianę w układzie linii komunikacyjnych, informacje na wszystkich tablicach stały się nieaktualne (pisałem o tym m.in. w jednym z wcześniejszych wpisów).

 

Było dobrze

Przez jakiś czas tablice informacyjne pod rondem Jagiellonów w prosty sposób ułatwiały pasażerom komunikacji miejskiej (szczególnie okazjonalnym) orientację w tym miejscu. Znajdowały się na nich numery linii komunikacyjnych wraz z przystankiem końcowym, a także strzałką, która wskazywała, skąd odjeżdża pojazd wybranej linii.

 

Potrzeba informacji

Niestety tak jak wspomniałem wcześniej, po wprowadzeniu nowego układu linii komunikacji miejskiej, tablice przestały wskazywać poprawne informacje. I akurat wtedy, gdy dobra informacja dla pasażerów była najbardziej potrzebna, zupełnie jakby Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zignorował potrzeby pasażerów w tym obszarze. Informacje zniknęły z tablic na ponad rok.

 

Apeluję o przywrócenie informacji dla pasażerów

Po raz pierwszy zrobiłem to w maju 2016 roku. Wówczas otrzymałem informację z ZDMiKP:

„[…] Obecnie przygotowywanie nowych tablic zostało wstrzymane w związku z planowaną optymalizacją układu komunikacji miejskiej.”

Ostatecznie nic takiego jednak nie miało miejsca. Żadnych istotnych zmian nie przeprowadzono.

Po raz kolejny zaapelowałem o aktualizację tablic w listopadzie. Wówczas stanowisko Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zmieniło się.

„[…] w związku z wprowadzaniem nowego układu komunikacyjnego oraz ewentualnością dokonywania korekt tras oraz nazw przystanków do chwili obecnej na tablicach pod rondem Jagiellonów nie zostały umieszczone informacje. Obecnie, tj. po ustabilizowaniu się nowej siatki połączeń, obowiązująca informacja pasażerska zostanie przekazana dzierżawcy obiektu celem uzupełnienia tablic.”

 

Informacja pasażerska wróciła pod rondo Jagiellonów

Po ponad 15 miesiącach oczekiwania tablice pod rondem Jagiellonów znowu zawierają informacje przydatne dla pasażerów komunikacji miejskiej. Moje dwa apele w końcu przyniosły efekt. Szkoda tylko, że przez ten czas tablice zostały zdewastowane, a pasażerowie byli zdani na siebie.

 

Dlaczego to tak długo trwało?

Za aktualizację informacji pasażerskiej pod rondem Jagiellonów odpowiedzialny jest dzierżawca tunelu, który wykonuje tę czynność na zlecenie ZDMiKP. Taką informację otrzymałem od bydgoskich drogowców. Dlaczego więc tablice nie są aktualizowane po każdej zmianie tras komunikacji miejskiej? Ponieważ ZDMiKP tego nie wymaga od dzierżawcy. Dlaczego nie wymaga? Lenistwo, wygoda, brak zrozumienia potrzeb pasażerów?