Dzień pieszego pasażera

Mapa moich dotychczasowych działań

Loading map...

Loading

14Gru 2016

16 stycznia 2016 r. wdrożono największą od wielu lat zmianę w układzie linii komunikacji miejskiej w Bydgoszczy. Miała ona związek z oddaniem do użytku linii tramwajowej do Fordonu. Od tego dnia, już 11 miesięcy informacja pasażerska pod rondem Jagiellonów nie funkcjonuje.

30Lis 2016

Po raz kolejny poruszam temat kłopotliwego chodnika na ulicy Wyzwolenia w okolicach skrzyżowania z ulicą Andersa, który bezmyślnie wyremontowano przy okazji budowy linii tramwajowej do Fordonu.

28Lis 2016

Dwa tygodnie temu publikowałem zdjęcia przystanków tramwajowych Fordońska / Bałtycka, na których pasażerowie wysiadając z pojazdu wskakują prosto w kałuże. Zaapelowałem do ZDMiKP o remont nawierzchni tego przystanku. Co z tego wynikło?

16Lis 2016

Temat fordońskiego chodnika biegnącego zygzakiem zainspirował moich czytelników i otrzymałem od Was informację o podobnym problemie na Glinkach. Pojechałem tam i sprawdziłem.

14Lis 2016

Na przystanku tramwajowym Fordońska- Bałtycka pasażerowie wysiadają z tramwaju prosto w kałużę. Idzie zima, będą więc wysiadali prosto na lodowisko. Chyba, że ZDMiKP zrealizuje mój postulat.

09Lis 2016

Komunikacja miejska to nie tylko rozkład jazdy i tramwaj, którym dojeżdżamy do pracy. To także chodniki na przystankach, informacja pasażerska, punkty przesiadkowe, dostępność dla osób chorych, oraz wiele innych czynników.

02Lis 2016

Wiosną wytknąłem ZDMiKP kilka nieprawidłowości na chodnikach w Fordonie. Padły deklaracje, że problemy zostaną rozwiązane. Minęło pół roku, więc mówię „sprawdzam”!

19Paź 2016

Uważam, że w wielu miejscach Bydgoszczy brakuje przejść dla pieszych. Tym razem zawnioskowałem do ZDMiKP o utworzenie dwóch nowych przejść, ale myślę, że to dopiero początek…

13Wrz 2016

Wracam do tematu, który poruszałem w czerwcu. Pisałem wówczas o uszkodzonym od kilku lat chodniku na przystanku Rejewskiego – Auchan.

07Wrz 2016

Podczas spaceru po Bydgoszczy na przystanku Gdańska/Dworcowa zwróciłem uwagę na dwie stare, niebiesko-żółte konstrukcje, na których jest zamontowany znak D-17.

02Wrz 2016

W skromnym komunikacie ZDMiKP poinformował o uruchomieniu od 1 września 2016r. Nowego przystanku autobusowego Toruńska– Spokojna. Dlaczego mnie to zainteresowało?

24Sie 2016

W imieniu grupy mieszkańców – pasażerów linii 62 pracujących w zakładach produkcyjnych zlokalizowanych przy pętli autobusowej „Belma” – zająłem się problemem przesiadek z autobusu linii 62 na tramwaj na węźle przy ulicy Garbary.

03Sie 2016

Podczas spacerów po Bydgoszczy zauważyłem, że na całej długości śródmiejskiej ulicy Królowej Jadwigi wyznaczono tylko trzy przejścia dla pieszych! Jeszcze gdy działałem w Stowarzyszeniu na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy napisałem pismo sygnowane przez Stowarzyszenie z propozycją wyznaczenia nowego przejścia dla pieszych na tej ulicy.

20Lip 2016

Bydgoszcz jest pełna nielogicznych, nieczytelnych lub niebezpiecznych miejsc dla pieszych. Moim zdaniem szczególne nagromadzenie wszystkiego co złe w tym zakresie występuje w Fordonie. Nic nie jest tutaj dokończone, niewiele miejsc zostało przemyślanych pod kątem użytkownika. Co czwarty bydgoszczanin mieszka na Fordonie, więc problemu nie można bagatelizować. Tym razem piszę o dwóch fordońskich chodnikach.

29Cze 2016

Jaki powinien być przystanek, żeby nazwać go „normalnym”? Wydaje mi się, że pasażerowie nie oczekują wiele – wiata, chodnik, ławka, śmietnik, rozkład jazdy. Chcemy, żeby dało się wsiąść, wysiąść, poczekać – nic skomplikowanego.

09Cze 2016

Perypetie chodnikowe #1

9 czerwca, 2016

Podczas realizacji projektu „Wszyscy jesteśmy pieszymi” w Stowarzyszeniu na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy na stronie projektu udostępniliśmy pierwszą w Bydgoszczy mapę , na której znalazły się zdjęcia, opisy i lokalizacje punktów, które stanowią potencjalne zagrożenie dla pieszych.

20Maj 2016

Każdy z nas czasami bywa pieszym. Nieważne, czy poruszam się rowerem, komunikacją miejską czy samochodem, zawsze jakiś odcinek podróży muszę pokonać pieszo.